A személyes kontaktot helyeznék előtérbe a páciensek az egészségügynem
Bár egyre többen várják el a digitális megoldások nagyobb arányú megjelenését az egészégügyben az EY tanácsadó cég nemzetközi felmérése szerint, a megkérdezettek többsége emellett nélkülözhetetlennek tartja a személyes konzultációt is.
A megkérdezettek 79 százaléka automatikusan, online megosztaná egészségügyi adatait az általa igénybe vett orvosi intézményekkel, de kifejezetten fontosnak tartják, hogy előre tájékoztassák őket ezeknek az információknak a védelméről és felhasználási módjáról. A megkérdezettek 71 százaléka ugyanakkor még mindig nélkülözhetetlennek tartja a személyes konzultációt is mivel – 84 százalék szerint – így közvetlenül meg tudják beszélni betegségüket a szakemberrel, 77 százalék mondta, hogy így szorosabb kapcsolatot alakíthatna ki kezelőorvosaikkal.
A felmérés keretében az EY 2023 január és március között hat országban – az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Kanadában, Írországban, Angliában és Németországban – 6021 fogyasztót kérdezett meg. A résztvevők több mint 80 százaléka kapcsolatba került az egészségügyi rendszerrel az előző 12 hónapban. A felmérés adatait életkor, nem és régió szerint súlyozták, hogy a rendelkezésre álló legfrissebb népszámlálási adatok alapján reprezentatívak legyenek az egyes országok 18 éves és idősebb lakosságára nézve.