Baráti találkozó a mesterséges intelligenciával
A diákok már használják, a pedagógusok pedig megpróbálnak lépést tartani velük – a mesterséges intelligencia a nyelvtanároknak is feladta a leckét. Épp ezért a Petőfi Gimnáziumban egy angol nyelvű előadásra hívták a pedagógusokat, akik érdeklődnek az AI tanórai használata iránt.
A Petőfi Sándor Gimnáziumban rendszeresen szerveznek angol nyelvű workshopokat, melyre a pápai és a környékbeli iskolák pedagógusait is invitálják. A mostani téma nagyon aktuális volt, a mesterséges intelligenciáról tudhattak meg többet a tanárok. – Hiszen lassacskán ott tartunk, hogy a diákok erről lehet, hogy többet tudnak, mint mi, úgyhogy jó lenne minél előbb felzárkózni, és hatalmas lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligencia jó célú felhasználásában. És azt gondolom, hogy angoltanárként ez meg még egy külön plusz, hogy rengeteg anyag angol nyelven érhető el – mondta Bognár Anita igazgató.
Az előadó Páli Éva volt, aki gyakorlatcentrikus tájékoztatást adott az érdeklődőknek, számos ingyenes alkalmazást mutatott, mely sokrétűen segítheti a pedagógusok munkáját is.
– Kiválóan alkalmas feladatok készítésére, magyarázatokat érnek el a gyerekek, akár bármilyen nyelvtani feladathoz plusz gyakorlási feladatokat tudnak csinálni, képleíráshoz képet tudnak generálni, meglevő feladathoz vagy meglevő szöveghez plusz feladatokat alkotni, ami arra is alkalmas arra, hogy differenciáljanak a tanárok.
Azért is fontos, hogy a pedagógusok minél többet tudjanak a mesterséges intelligenciáról, mert így a diákoknak is megmutathatják sokrétű alkalmazását. – A diákokat meg kell tanítani ezt okosan használni, mert nyilvánvalóan a diák egyetlen egy dologra fogja használni, arra, hogy a házi feladatot minél kevesebb fájdalommal, minél rövidebb idő alatt oldja meg, de ennél sokkal többet tud kínálni a mesterséges intelligencia, és a tanárok azok, akik ezt be tudják mutatni a gyerekeknek, vagy erre fel tudják hívni a figyelmüket – hangsúlyozta Páli Éva.
Az előadó hozzátette, meggyőződése, hogy a humán faktor nem iktatható ki a nyelvtanításból. – Nyilvánvalóan lesznek olyan gyerekek, akik bárhol megtanulnak egy nyelvet, nem ChatGPT-vel, hanem Netflixen vagy rajzfilmen vagy olvasás alapján, de a többségnek bizony kell az a tanári biztatás, a humán faktor, ami átsegíti őket a hullámvölgyeken, vagy személyre szabottan tud magyarázni, vagy akár megtanítja nekik ezeknek az alkalmazásoknak a helyes használatát.
Bognár Anita igazgató elmondta, hogy november elején az iskola hagyományos országos fesztiválján is szó esik majd még a mesterséges intelligenciáról és más egyéb témákról is, az akkorra szervezett szakmai napon.