Csajkovszkij magánletét szedi ízekre a cannes-i fesztivál történelmi filmje
Történelmi témájú filmekkel kezdődtek a 75. cannes-i fesztivál hivatalos programjai.
A feleség áll a középpontban
Több mint fél évszázaddal Igor Talankin 1969-ben forgatott szovjet életrajzi drámája után Csajkovszkijról, valamint a brit Ken Russell Zenerajongók című 1971-es provokatív filmje után Kirill Szerebrennyikov nem a világhírű zeneszerzőt, hanem a feleségét helyezte az alkotása középpontjába. A történet szerint Csajkovszkij azért vette feleségül a nőt, hogy a házassággal leplezze homoszexualitását. Kirill Szerebrennyikov szerint a Csajkovszkijról készült szovjet életrajzi film "borzalmas hazugság" volt. Oroszországban "Csajkovszkij egy olyan emlékműnek számít, mintha nem szenvedett volna, mintha nem lett volna magánélete", s az oroszok semmit nem tudnak arról, hogyan is élt.
Egy apa és fia történetét mutatja be
A 19 alkotást bemutató Un Certain regard (Egy bizonyos nézőpont) című válogatás nyitófilmje, a Tirailleurs, egy szenegáli apa és fia története az első világháborúban, akiket a gyarmattartó Franciaország 1917-ben arra kényszerít, hogy a franciák oldalán harcoljanak a németek ellen.