Felgyorsul az országos haváriaközpont terve a MÁV-nál
A MÁV-csoport országos haváriaközpontjának terveit kibővítik, hogy 2024. január 1-től teljes körűen működhessen, egyszerre lefedve a vasúti és autóbuszos közlekedést.
Hegyi Zsolt vezérigazgató videóüzenetében közölte, hogy a központ célja az országos gyorsreagálás biztosítása, különösen műszaki problémák esetén, és az egységek koordinálása, beleértve a helyettesítő járatokat és az utastájékoztatást. Hegyi Zsolt kiemelte, hogy a pénteki kelenföldi felsővezeték-szakadás tapasztalatai világosan megmutatták, miért van sürgető szükség az ilyen rendszerekre.
A krízishelyzet gyakorlatilag órákra elvágta Budapestet a Dunántúl irányába tartó vasútvonalaktól, például Győr, Székesfehérvár és Pécs felé. A helyzet kezelésére minden elérhető autóbuszt pótlóbuszként állítottak forgalomba, és a Volánbusz jelentősen növelte járatszámát, hogy a lehető legtöbb utas számára biztosítsák az utazást.
Hegyi Zsolt szerint a pénteki események egyúttal megmutatták a vasúti és autóbuszos közlekedés integrációjának jövőbeli előnyeit. Az utasok türelmét és a dolgozók összehangolt munkáját méltatta, hozzátéve, hogy tízezer ember erőfeszítése tette lehetővé az akadozó, de működő közlekedést.
A haváriaközpont teljes funkcionalitása várhatóan hatékonyabbá, gyorsabbá és előrelátóbbá teszi majd az ilyen problémák kezelését, amely a MÁV-csoport januári átalakulásának egyik fontos eleme lesz.