Küldj üzenetet

Amennyiben kérdése lenne hozzánk, küldje el nekünk!

Vagy keress információt oldalunkon:

Követés:
PÁPA - KÖZÉLET

Fenntarthatóságról a gyerekek nyelvén

Horváth Andrea | 2025.04.11.

Szakmai programra hívták az óvodapedagógusokat a Huszár lakótelepi Tagóvodába. Az ovi a fenntarthatósághoz kapcsolódó jógyakorlataival elnyerte a bázisintézményi címet, így a Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ tavaszi szakmai napjai közül az egyiknek a pápai tagintézmény adott ma otthont. Az előadó Somlai Nikolett Rózsa, a Pápai Városi Óvodák igazgatóhelyettese volt.

A fenntarthatóság fogalma rendkívül sokrétű és összetett. Nyilván vannak olyan rétegei, melyek társadalmi szinten befolyásolhatók, de az egyén is tud tenni az élhetőbb bolygóért, s ezt már kiskortól tanítani kell – mondta Somlai Nikolett Rózsa, a szakmai nap előadója. – A gyerekeknek, amit be tudunk vinni ebbe, az a szárazföldi ökoszisztémának a védelme, vagy az egészség és jólét, mint fejlődési célnak a kis morzsácskáit itt lerakhatjuk. A lehető legfontosabb az a pedagógus, aki a gyerekeknél ezt eléri, hiszen a pedagógusnak mintát kell adnia, pozitív élményeket a gyerekeknek, és cselekvésben megmutatni azt, hogy hogyan lehet ő is majd annak idején, felnőtt korában „fenntartható”.

A gyerekeknél a tanulási folyamat a mindennapi tevékenységekbe ágyazottan folyik, például megfigyelik a madáretetőbe érkező szárnyasokat, a rovarhotel lakóit vagy épp kiskertet gondoznak. – Kertészkedünk a gyerekekkel, sokat járunk külső helyszínekre, terepi foglalkozásokra, közvetlen kapcsolat alakul ki a gyermek és a természet között. És nekünk igazából az a feladatunk, mivel ebben a korban a gyerekek nagyon fogékonyak, hogy érzelmi intelligenciát fejlesszünk, hogy megismerje, szeresse a természetet, mert így lesz egy pozitív kapcsolata, s akkor felnőtt korában ez az óvó-védő attitűd megjelenik.

 

A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ tavaszi pedagógiai napjának sorozatában a pápai Huszár óvoda bázisintézményként szervezte meg az előadást. Ebben az oviban példaértékű a fenntarthatóságra nevelés. – Hat jó gyakorlatunk, mind a fenntarthatóságra nevelésen belül, ahol fontos szerepet kapn az érzelmi nevelés és a művészetre nevelés. Én azt gondolom, ha szabad ilyet mondani, az élvonalban vagyunk, de természetesen van hová még fejlődnünk. Én azt gondolom, hogy nagyon sok innovációt rakunk bele, olyan tartalmakat, amivel azt mondhatjuk, hogy mi már valamit teszünk – mondta az előadó.

Az előadásra érkeztek óvodapedagógusok Ajkáról, Tapolcáról, Márkóról, Szentgálról, Balatonfüredről és a Pápai Városi Óvodák tagintézményeiből is.





0FPS