Figyelj! Sok a hibás kérelem
„Nullás igazolást” időben! Érdemes minél előbb igényelni a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól az otthonfelújítási támogatáshoz szükséges adóigazolást. A tapasztalatok szerint sokan hibásan nyújtják be kérelmüket, ezért ők csak később kaphatják meg a dokumentumot.
A határ ötezer
Az év végéhez közeledve a családok otthonfelújítási támogatása miatt egyre többen nyújtják be a NAV-hoz a „nullás igazolás” iránti kérelmet. A pályázat feltétele ugyanis, hogy az adózónak nem lehet 5 000 forintnál több NAV-nál nyilvántartott köztartozása. A Magyar Államkincstárhoz benyújtott otthonfelújítási támogatás iránti kérelemhez 15 napnál nem régebbi NAV által kiállított adóigazolást kell mellékelni, kivéve, ha a támogatást igénylő szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban (KOMA).
Az igazolás kiállításának határideje alapesetben 6 nap, de például adateltérésnél, hiányos adatoknál, vagy tartozás esetén a NAV az adózót az eltérés, hiányosság, illetve a tartozás rendezésére szólítja fel, ami az ügyintézési határidőt akár 30 nappal is meghosszabbíthatja.
Ha nem vagy elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, akkor benyújthatod:
- ügyfélkapun keresztül elektronikusan
- telefonon a NAV Infóvonalán (1819)
- IGAZOL-kérelem papíron személyesen, vagy postán is eljuttatható a NAV-hoz. Aláírásra figyelj, NE MARADJON LE.
Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek csak az elektronikus és a telefonos utat választhatják.
A kérelem kitöltésekor a következőkre figyelj!
- az igazolás jogcímeként az „otthonfelújítási támogatás igénylése” kell feltüntetni
- felhasználó szervként a Magyar Államkincstárt kell megjelölni
- ha a kérelmező egyéni vállalkozó, őstermelő, vagy adószámos magánszemély és van adószáma, akkor az IGAZOL-nyomtatvány megjegyzés rovatában kérni kell az adóazonosító jel feltüntetését is.
Probléma az is, hogy az adózók az elektronikus igazolást kinyomtatva próbálják felhasználni. Az elektronikusan kiadott NAV-os igazolás csak elektronikus formában hiteles, kinyomtatva nem!