Forradalmi stílus az orgonaművészetben
Taylor Camaron Carpenter (1981) amerikai orgonaművész-zeneszerző új szintre emelte a klasszikus hangszer megítélését.
Forradalmi sílusában a kiemelkedő technikai tudás mellett a hangszer iránti szeretete, szenvedélye is megmutatkozik. A virtuóz a New York-i Juliard Scoolban szerzett alap- és mesterdiplomát. Az Ő munkássága bizonyítja a legjobban, hogy az orgonaművészet kitörhet, szakíthat a klasszikus hagyományokkal, hisz zenéjében az egyediség és a kreativitás is határozottan megmutatkozik. Szakítva a klasszikus zenei és kulturális korlátokkal merész és egyedi stílusával új színt, frissességet varázsolt az orgonaművészetbe. Saját útját járva egy új dimenzióba emelte az orgonajátékot. Szabadosságából adódóan megosztja a közönséget, sokan megbotránkoztatónak tartják, de tény, hogy nem lehet róla nem tudomást venni – olvasható róla a jegy.hu oldalán is. A művészt joggal nevezik az orgona Paganinijének. A The New Yorker pedig nyíltan szupersztárnak nevezte az innovatív művészt.
Saját tervezése alapján 2014-ben elindította az International Touring Organ (ITO) nevű digitális orgonáját. Használata közben előszeretettel sugároz videóvetítést is, mely tanúsítja rendkívüli kéz-, illetve lábmunkáját, melyet az egykori táncoshoz, Fred Astaire-hez hasonlítanak.
Grammy-jelölést kapott a Revolutionary című szólóalbumáért, 2012-ben pedig Leonard Bernstein-díjat.
Az utóbbi években többször is megfordult már hazánkan, a koncertek alatt a saját átiratai mellett híres szerzõk orgonaműveit adta elő; a különc tehetség nagy tisztelője Bach munkásságának. A hazai rajongók az Orgonák Éjszakáján (május 18.) ismét találkozhatnak az extravagáns művésszel a Zeneakadémián.
Életéről, az álmaihoz vezető útjáról dokumentumfilm is készült The Sound of My Life címmel.