Gyakorlat- és élményközpontú tankönyvek
Suhai Pál volt a vendége a Pápai Művelődéstörténeti Társaság Pegazus Népfőiskolájának. A Pegazus Fészekben tartott összejövetelen szó esett többek között tanításról, iskoláról és műveltségről, s természetesen azokról a tankönyvekről, melyeket ő dolgozott ki.
Suhai Pál magyartanárként dolgozott, s pedagógusként fontos célkitűzése volt, hogy a diákok szeressék meg az irodalmat, olvassanak és nem mellékesen, értsék is azt, amit olvasnak. Lefektette egy tankönycsalád alapjait magyar irodalomból, a tananyagot kidolgozta a kilencedik évfolyam számára. Mint mondta, nagy hangsúlyt kapott a gyakorlatközpontúság, hisz a tevékenykedtetésen keresztül válik igazán belsővé egy-egy szöveg.
Három kötetből áll össze a Suhai Pál szerkesztette magyar irodalom tankönyv. A szokásosnál gazdagabb és változatosabb a tankönyv képi világa, illusztrációja. A tankönyvhöz tartozik egy művelődéstörténeti album, valamint egy feladat- és szöveggyűjtemény egészíti ki a tanórai munka új felfogását. Az alteritás kora alcímet viseli a tankönyvcsalád. A szerző elmondta, az ókortól egészen a felvilágosodásig tartó időszak művelődéstörténeti megnevezése fémjelzi az általa kidolgozott tankönyveket, hisz ezt az időszakot öleli fel a kilencedikes tananyag.
A szerző a tankönyvcsalád kidolgozásakor arra törekedett, hogy a kötetek jól használható eszközzé váljanak az oktatásban, s aktivizálják a diákokat, párbeszédet kezdeményezzenek – felkeltsék a tanulók érdeklődését.