Ha meghalsz a játékban, akkor a való életben is!?
Palmer Luckey, az Oculus alapítója meghökkentő kijelentésével borzolta a kedélyeket: közölte ugyanis, hogy az új, NerveGear névre keresztelt VR headsetet úgy tervezték, hogy ha valaki meghal egy játékban, akkor a való életben is meghal.
A mindössze 30 éves férfi 2014-ben 2 milliárd dollárért eladta VR-cégét, az Oculust a Facebooknak, ezzel megnyitva az utat Zuckerberg előtt, hogy megalkossa virtuális valóságát, megszülessen a Meta és egy egészen új technológia felé vegye az irányt hosszabb távon.
Luckey keddi blogbejegyzésében állította, hogy az új headset “azonnal maximális szintre emeli a tétet, és arra kényszeríti az embereket, hogy újragondolják, hogyan lépnek kapcsolatba a virtuális világgal és a benne lévő játékosokkal”. Hozzátette, habár a “felpumpált grafika” valóságosabbá tesz egy játékot, csak a valós és komoly fenyegetés teheti “igazán valóságossá” a játékot a felhasználó számára.
Aki azt gondolná, hogy ez csak egy vicc, nem az: Luckey közölte ugyanis, hogy a VR headsetben három robbanótöltet-modult (!) helyeztek el, melyek oly módon programozhatók, hogy a játékon belüli halál esetén működésbe lépjenek, “azonnal elpusztítva a felhasználó agyát”.
A gyilkos headsetből szerencsére csak egyetlen példány létezik, az is csak tesztjelleggel, és Luskey elmondása szerint “csak bemutatódarab”, hozzátéve, hogy ő maga ki sem merné próbálni, elismerve, hogy a jelenlegi állapotában “rengetegféle hiba fordulhat elő, melyek rosszabb esetben megölhetik a felhasználót”.