Hitt a csalónak – 850 ezer forintja bánta
Ismét pápa-környéki sértett esett a telefonos csalók csapdájába.
A közelmúltban egy 53 éves Pápa-környéki férfit hívott fel egy magát banki ügyintézőnek kiadó személy, és arról tájékoztatta, hogy bankszámláján gyanús tranzakciót észleltek. Miután a sértett közölte, hogy ezt nem ő kezdeményezte, a segítőkész „ügyintéző” felajánlotta a tranzakció törlését, amihez elkérte a sértett telekódját és az SMS-ben kapott banki egyedi azonosítóját is. Miután a telefonáló ezeket az adatokat megszerezte, négy tranzakcióval közel 850.000 forintot utalt el egy idegen bankszámlára.
A sértett annak ellenére, hogy kételkedett a hívás valódiságában, megadta a csalók által kért adatokat, mert a hívás során a telefonja egy olyan számot jelzett, ami a tudakozó alapján egy bankhoz tartozott.
FONTOS tudni, hogy a kijelzett hívószám nem garantálja, hogy a hívás ténylegesen arról a számról érkezik. Ez egy bárki számára hozzáférhető applikációval könnyen módosítható, csak visszahívással ellenőrizhető, hogy ténylegesen a kijelzett számról érkezett-e hívás. Sajnos a sértett csak az adatok átadását követően döntött a szám visszahívásáról, és ekkor vált számára egyértelművé, hogy csalás áldozata lett.
A Veszprém Vármegyei Rendőr-főkapitányság tanácsai az ilyen és ehhez hasonló bűncselekmények megelőzése érdekében:
Bankkártya és bankszámla belépési adatait semmilyen körülmények között ne adja ki idegeneknek! A kártya hátoldalán található CVC kód megadását a hivatalos ügyintézés során sem kérhetik, ugyanakkor ennek ismeretében illetéktelenek online tranzakciókat tudnak végrehajtani a bankkártya fizikai jelenléte nélkül is.
Amennyiben pénzügyi vagy egyéb szolgáltatóval online ügyintézést folytat, javasolják, hogy azt az érintett hivatalos, megbízható forrásából telepített applikációján keresztül végezze el.