Holnaptól egyszerűbbé válik a NAV előtti képviselet

Február 1-től egyszerűsödnek a NAV előtti képviselet szabályai – hívja fel a figyelmet a Veszprém Vármegyei Adó-és Vámigazgatóság.
Már elegendő lesz a számvitellel, könyvvitellel vagy adótanácsadással foglalkozó céget vagy szervezetet megbízni az állandó adóügyi képviselettel. A jelenlegi meghatalmazások érvényesek, azokkal teendő nincs.
Adóügyeik intézésére 2025. február 1-jétől állandó meghatalmazást nem a képviselő szervezet, tagjának, alkalmazottjának, hanem magának a szervezetnek (így például a könyvelőirodának vagy az adótanácsadó cégnek) adnak az adózók. Ez azt jelenti, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtti ügyekben a képviselő szervezetek a képviseltek közreműködése nélkül jelölhetik ki azt a személyt, aki a képviselt helyett eljárhat – ha személyesen, vagy elektronikusan akar adóügyet intézni.
A 2025. február 1. előtt nyilvántartásba vett állandó meghatalmazások 2027. december 31-ig még érvényesek, ezért azonnali teendő nincs. Célszerű azonban a meglévő képviseleti jogviszonyokat felülvizsgálni, és ha szükséges, módosítani.
Részletesebb tájékoztató a NAV honlapján érhető el: ttps://nav.gov.hu/ugyfeliranytu/eljarasi-kerdesek/Februartol_egyszerusodnek_a_NAV_elotti_kepviselet_szabalyai
Veszprém Vármegyei Adó-és Vámigazgatóság
Illusztráció: Tung Nguyen képe a Pixabay -en.