Itt az idő – kezdődnek az útjavítások
Bár az elmúlt években több mint 10 nagyforgalmú gyűjtőútja újult meg teljesen a városnak, a belterületi utak állapota sok kívánnivalót hagy maga után. Útfelújításokra néhány esetben lehet csak pályázati forráshoz jutni a különböző konstrukciók keretében, leginkább azonban az önkormányzatnak saját büdzséből kellene finanszíroznia a több tízmilliós – egy hosszabb utca esetében akár százmilliós – beruházást. Erre azonban nemcsak a pápainak, hanem a hazai önkormányzatok többségének sem áll rendelkezésére elegendő pénz.
Megoldásként marad az utak javítása, a kátyúzás, melynek lassan eljön az ideje. A melegaszfaltos – tartós megoldást kínáló – útjavítások jellemzően áprilisban indulhatnak, hiszen március közepén- április elején nyitnak az aszfaltkeverő üzemek. De korábban nem is érdemes ilyen munkát végezni, hiszen a 60-80 kilométerre lévő keverőkből szállított építőanyag a hűvös-hideg időben annyira kihűl, hogy nem lehet vele minőségi munkát végezni.
-Ennek figyelembevételével tervezzük az útjavításokat. Munkatársainak az elmúlt hónapokban felmérték a kijavítandó hibákat és megkezdték a kivitelező kiválasztására irányuló versenyeztetési eljárásokat – tájékoztatott a közeljövőben meginduló munkáról dr. Áldozó Tamás, a Pápai Városi Televízió A polgármester válaszol című műsorában. A nagyobb kátyúk eltüntetésére külső vállalkozóval szerződik a város, ők várhatóan április közepén kezdik a munkát, a kisebb felületű úthibák kijavításába pedig a Pápai Városfejlesztő Társaság Kft. áll majd be. Ehhez saját eszközt is kell vásárolnia a városnak, viszont a kisebb kátyúk megszüntetése így saját erővel, saját dolgozókkal történhet.
A szilárd burkolatú utak mellett a murvás utakra is ráfér a javítás – ismerte el a városvezető. A Kishegyben már megkezdődött a munka, ezt a Pápai Városfejlesztő Társaság Kft. munkatársai végzik, de egy új technológia kipróbálása is napirenden van. Az útfelület stabilizálásának módszerét más településeken tanulmányozták a szakemberek és a tervek szerint a hegyi utakon, majd pedig, ha beválik a technológia, a belterületi utakon is alkalmazzák. Ennek lényege, hogy bitumenes anyagot kevernek a zúzalékba, ezáltal pedig egy masszívabb, tartósabb felület jön létre. Ezt a munkát – a megfelelő hőmérséklet igénye miatt – várhatóan április végén kezdhetik meg a kivitelezők.