Nagyon belehúzott a SPAR Magyarországon, megérkezett az éves jelentés
Megduplázta a 2021-es év 7,2 százalékos forgalomnövekedését a SPAR. A vállalat a 2022-ben 915,7 milliárd forint forgalmat realizált, amely 15,6 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Sajtóközleményük szerint a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. tavaly december 31-én már 623 üzletet működtetett: a cég 14 ezer munkavállalójával hazánk egyik legnagyobb munkaadója.
Új üzletek, bővülő kínálat
A hazai üzletlánc tavaly is folytatta bolthálózata fejlesztését és korszerűsítését: 2022-ben két új áruház épült, tizenegy pedig megújult. A beruházások összértéke elérte a 18,6 milliárd forintot. Mint írják, a SPAR online shop eddigi történetének legnagyobb bővülését mondhatja magáénak, de jelentős eredménynek számít a Regnum Húsüzemek technológiai fejlesztése és annak a huszonkét új terméknek a bevezetése, amely az üllői üzemükből került a polcokra. Saját márkás termékeik aránya mintegy 10 százalékkal bővült és már egyharmadát adja a teljes áruházi forgalomnak.
Az áruházlánc emellett évek óta támogatja a hazai kisvállalkozásokat, köztük a kisüzemi sörfőzdéket és a magyar bortermelőket. A SPAR-hálózat üzleteinek kínálatában egyre nagyobb választékban találhatók meg a magyar kézműves és kisüzemi sörök, valamint az igényes hazai borok.
Akár házhoz is mennek
Közben harmadik életévébe lépett tavaly a SPAR online shop: kétszáz településen csaknem 18 ezer termék és 30 áruházi átvételi helyszín áll a vásárlók rendelkezésére, akik több mint 150 ezer megrendelést bonyolítottak ezen a felületen 2022-ben. A szolgáltatás mintegy húsz új helyszínen indult el: Budapest és az agglomeráció, Tatabánya és környéke, valamint Székesfehérvár és a Balaton mellett tavaly óta már a Miskolcon élők is élvezhetik a kényelmes házhoz szállítás előnyeit.
Fókuszban a környezetvédelem
A fenntartható működést szem előtt tartva az eddigi nyomtatott szállítóleveket digitálisra cserélte a cég, így évente több mint három tonnányi papírral kevesebb keletkezik. További környezetkímélő megoldásként a vásárlók rendelésük átvételekor visszaadhatják a futárnak az előző szállításból megmaradt, feleslegessé vált papírzacskókat, amelyeket szelektíven dolgoznak fel.
A papír és műanyag szelektálása terén a kezdeti 46 százalékos újrahasznosítási arány több mint 70 százalékra nőtt. A tálcás hústermékek csomagolásához tavaly 13,5 tonnával kevesebb műanyagot használt fel az áruházlánc, mint korábban, a vékonyabb raklapcsomagoló fólia bevezetésével pedig évente további 84 tonnával csökkentette a felhasznált műanyagok mennyiségét. Tavaly augusztustól a SPAR valamennyi áruház zöldség- és gyümölcsosztálya csak biológiailag lebomló zacskókat kínál, ennek köszönhetően évente mintegy 450 tonnával kevesebb műanyagot használ fel a vállalat.
Díjak és elismerések
A sajtóközlemény beszámol arról is, hogy számos díjjal ismerték el az üzletlánc munkáját. A kereskedelmi láncok versenyében a vállalat nyerte „Az Év Szupermarket Üzletlánca 2022” és „Az Év Közönségdíjas Üzletlánca 2022” díjakat, valamint jogosulttá vált az „Az Év Kiskereskedője – RETAILER OF THE YEAR 2022” cím használatára is.
Megbecsült munkaválallók, segítség a bajban
Munkatársaik a versenyképes juttatások mellett a törvényben meghatározott kilométerenként 15 helyett 35 forint költségtérítést kapnak a munkába járásra, szakmai előmenetelüket pedig utánpótlás- és mentorprogramok segítik. A SPAR Gyermektáborban 2022-ben több mint háromszázan vehettek részt.
A cég számtalanszor nyújtott támogatást nehézsorsú embereknek, de állateledelgyűjtő kampányt is szervezett.
Forrás/Fotó: spar.hu