Online rendelés – Bontsunk vagy ne bontsunk a futár jelenlétében?

Egyre gyakrabban hallunk olyan csalásokról – és sajnos egyre több a pápai, vagy környékbeli sértett –, amikor online rendelés esetén a vásárló nem az általa megrendelt terméket találja a futár által kézbesített csomagban. A reklamációt az eladó sok esetben csak akkor fogadja el, ha a vásárló a futár jelenlétében felbontja a csomagot. Olvasóink azonban a hasonló csalásokkal foglalkozó cikkeink kapcsán több alkalommal is jelezték, hogy a futároktól azt az információt kapták, hogy csak felbontatlan csomagot áll módjukban visszaküldeni.
Most akkor hol az igazság? Mit tegyünk? Bontsunk, vagy ne bontsunk a futár jelenlétében?
Magyarország Ügyészsége weboldalán nemrégiben megjelent egy sajtóközlemény, mely szerint: „A fogyasztóvédelem terén az ügyészség vizsgálhatja a webáruházak online tájékoztatásait. Ezen vizsgálatok során megállapítottuk, hogy a tájékoztatások egy jelentős része azt tartalmazta, hogy a vállalkozás utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem fogad el, ha a vevő az árut a futár jelentétében azonnal nem ellenőrizte. Valójában pl. hibás teljesítés esetén a jogszabály alapján utólagos reklamációra is lehetőség van, nem kell azonnal felvett jegyzőkönyv és a futár előtti azonnali ellenőrzés!”