Segítség a nyelvtanároknak

A KRÉTA rendszerben immár négy éve működik a mesterséges intelligenciára épülő Idegennyelvi Fejlesztő Modul, mely angol, német, spanyol és francia nyelven képes a tanulás támogatására. A modul
térítésmentesen használható minden KRÉTA hozzáféréssel rendelkező tanuló és pedagógus számára. A Modul gyakorlati használatának megismertetése érdekében a Pápai Tankerületi Központ interaktív
bemutató foglalkozást szervezett a tankerület fenntartásában lévő intézmények pedagógusai részére.
A magyar köznevelésben kötelező legalább egy idegen nyelv tanulása, ehhez ad segítséget a KRÉTA alkalmazás, s ehhez kapcsolódott a képzés, melyet a Pápai Tankerületi Központ szervezett. – A Pápai Tankerületi Központ területén lévő általános iskolák felső tagozatosai és középiskolában tanító angol és német nyelvet oktató tanárok jelentek meg a mai napon. Összesen 34 főnek kerül bemutatásra a modul gyakorlati alkalmazása – mondta Egyházi Andrea tankerületi igazgató.
– A modul rendkívül sokoldalúan használható – hangzott el a tájékoztatóban. Akár tanórai, egyéni vagy csoportfeladatként, önálló gyakorlásra vagy házi feladatként, felzárkóztatásra, tehetséggondozásra és érettségi vagy nyelvvizsga felkészítésre is. Többek között videóleckékkel segíti a kiejtés gyakorlást, vagy éppen tematikus beszélgetéseket tud a robottal folytatni az adott lecke tartalom keretei között a diák, és ez gyakorlatilag azt eredményezi, hogy a rendszer képes a tanuló minden nyelvi készségét fejleszteni, és közben pedig a pedagógus tudja követni ebben a rendszerben a fiatalok nyelvi készségének fejlődését, előrehaladását – mondta Vitál Attila disszeminációs tréner.
A rendszerben található tananyag NAT-kompatibilis – mondta az előadó, tehát a feladatok igazíthatóak a tanmenethez. – Ennek a rendszernek az a mottója, hogy játék a nyelvtanulás, hiszen itt a diákok egy online játékhoz hasonlóan pontokat gyűjtenek, csillagokat gyűjtenek, okleveleket szereznek, szinteket lépnek, a rendszer motiválja a diákokat a napi használatra, robottal tudnak kommunikálni, miközben egyébként a diákok teljesítményét a pedagógusok a felületen tudják követni, és készségeikhez mért feladatokkal tudják a fejlődésüket támogatni. Az Idegennyelvi Fejlesztő Modul akár helyettesítéskor is alkalmazható, így szakszerű lehet a tanóra akkor is, ha nem oldható meg, hogy nyelvszakos helyettesítsen.