Küldj üzenetet

Amennyiben kérdése lenne hozzánk, küldje el nekünk!

Vagy keress információt oldalunkon:

Követés:
PÁPA - KÖZÉLET

Több mint 10 millió Eurós fejlesztés valósult meg a pápai Bázisrepülőtéren

Varga Rebeka | 2024.06.20.

Új létesítményt avattak a pápai MH 47. Bázisrepülőtéren június 19-én. A szerdán átadott Kombinált Légikikötő létesítményhez ejtőernyő-szárító torony, raktár- és irodaépület is tartozik. A többnemzeti Stratégiai Légiszállítási Képesség új épületének kivitelezését a SAC tagországok együttesen finanszírozták. Ezzel a több mint 10 millió Eurós fejlesztéssel a pápai bázisrepülőtér az egyik legmodernebb légiszállítási kikötő lett Európában.

Az eseményen elhangzott, nagy szükség volt egy, a teherszállítmányok előkészítésére alkalmas létesítményre a bázisrepülőtéren, hiszen ezt a feladatot eddig egy ideiglenes épületben végezték a 12 tagország katonái, ahol ki voltak téve az időjárás viszontagságainak, valamint a hűtést igénylő szállítmányt sem tudták megfelelően tárolni. A létesítményben helyet kapott egy raklapállomás is, amely a talajba süllyeszthető, így a raklapok magasságától függetlenül létra nélkül is könnyedén tudnak majd rakodni a katonák.

A létesítmény egyik különlegessége a 33 méter magas teherernyő-szárító torony, ami Magyarországon biztosan, de talán a régióban is egyedülálló.

A nemzetközi Stratégiai Légiszállítási Képesség az MH Pápa Bázisrepülőtéren üzemeltet három Boeing C-17 Globemaster III típusú, nagy hatótávolságú szállító repülőgépet, ezáltal katonai stratégiai légiszállítási képességet biztosítva a konzorcium 12 tagállama, Magyarország, Bulgária, Észtország, Finnország, Litvánia, Hollandia, Lengyelország, Norvégia, Románia, Szlovénia, Svédország, és az Amerikai Egyesült Államok számára.

A program 12 tagországa 30 évre szóló megállapodást kötött, mely idén ünnepli 15 éves jubileumát. Jason Mills ezredes, a Nehéz Légiszállító Ezred parancsnoka kérdésünkre elmondta, mint minden új programban, itt is kellett idő a tanulásra, fejlődésre. Az első 5 évben igyekeztek kitapasztalni, pontosítani az együttműködés részleteit. A szerződésben foglalt idő fele letelt, de ez nem jelenti azt, hogy a program veszít lendületéből. Ezt bizonyítja az új Kombinált Légikikötő és a várhatóan jövőre elkészülő Személyzet Kiképző Rendszer. A szimulátor létesítmény alapkövét 2024. január 11-én tették le, jelen állás szerint 2025-ben fel is avatják. Ebben az épületrészben kapnak majd helyet a C-17 szimulátor üzemeltetését biztosító személyzet irodái és műhelyei, valamint a repülőszemélyzet kiképzését szolgáló tantermek és eligazítók is.

 





Keresés tartalmaink között

Kérjük adja meg a keresett kifejezés az alábbi mezőben: