Tudtad? Ezért van hálóban a narancs
Persze a frissesség megőrzésében a szellőzés is fontos. De a praktikusság mellett marketing célokkal is bír.
„A háló színe és formája azért lett ennyire népszerű, mert optikailag szebbé és frissebbé varázsolja a gyümölcsöket! Ez a marketinges trükk régóta bevált, és mára már alig észrevehetően lett a mindennapjaink része"
– írja oldalán a femcafe.
Itt a titok
A narancsokat szinte mindig piros vagy narancssárga hálóba csomagolják. Nem ok nélkül teszik. A választás tudatos.
„A meleg színek, mint a piros és a narancssárga, kiemelik a gyümölcs színét, és vizuálisan még élénkebbnek, frissebbnek mutatják azt.”
Amikor a narancsszínű gyümölcsöket egy pirosas árnyalatú háló veszi körül, az agyunk a gyümölcs színét intenzívebbnek, mélyebbnek érzékeli. Hajlamosabbak vagyunk azt hinni, hogy az áru frissebb, lédúsabb. Egy hálónyi narancs sokkal többnek tűnik, mint ugyanez a mennyiség szabadon elhelyezve.
Tudtad?
Ha ugyanazokat a narancsokat például zöld vagy kék hálóba csomagolnák, azok kevésbé tűnnének vonzónak, mert ezek a színek „hűvös” hatást keltenek, ami nem áll összhangban a gyümölcs meleg tónusaival. Ráadásul a háló költséghatékony! Minimális anyagot igényel, olcsó előállítani, és könnyen alkalmazható a különböző méretű citrusfélékre. Emellett a hálós csomagolás jól szellőzik, így a gyümölcsök tovább frissek maradnak, ami logisztikai szempontból is előnyös.