Időpont kell a kormányhivatali ügyintézéshez
A mai naptól csak időpontfoglalással fogadják az ügyfeleket a kormányhivatali ügyfélszolgálatok, ugyanakkor arra kérnek mindenki, aki teheti, válassza az online ügyintézést – olvasható a Miniszterelnökség közleményében.
A járvány elleni védekezés elősegítése érdekében Magyarország Kormánya által bevezetett korlátozásokkal párhuzamosan 2020. november 11-től a kormányablakokban ismét kizárólag előzetes időpontfoglalást követően lehet ügyeket intézni. Időpontfoglalásra az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, a magyarorszag.hu oldalon, illetve az ingyenesen hívható, 1818-as telefonszámon van lehetőség.
Az interneten elérhető Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban az ügyfelek ügyfélkapu regisztráció nélkül is foglalhatnak időpontot. Ez alól kivételt képeznek a gépjármű ügyintézéssel kapcsolatos ügykörök.
A mai naptól nem közlekednek a kormányablakbuszok és a települési ügysegéd szolgálatok működését is felfüggesztik.
A többi kormányhivatali ügyfélszolgálaton a telefonos, illetve az e-mailben történő időpontfoglalás lehetőségét biztosítják, ezek elérhetőségei a kormanyhivatal.hu oldalon találhatók.
Az ügyintézők és ügyfelek biztonsága érdekében az ügyfélszolgálatokon továbbra is kizárólag szájat és orrot takaró maszkban szabad tartózkodni.
Az elkészült okmányok személyes átvételére november 11-ét követően nem lesz lehetőség, azokat postai úton, levélküldemény formájában kézbesíti a kormányhivatal. Ugyanakkor felhívják az ügyfelek figyelmét, hogy a 2020. március. 11. és június 18. közötti veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok változatlanul 2020. december 15-ig érvényesek.
Az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok számára a magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket, illetve az e-papír szolgáltatás igénybevételét javasolják. Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információ a kormanyhivatal.hu oldalon, valamint a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonalon kérhető.