Projekttel a tanulók egyéni fejlesztéséért
A mai napon lezárult az EFOP-3.11.1-17-2017-00027 azonosítószámú, Tanulók egyéni fejlesztése, előmenetelének javítása a Pápai Tankerületi Központ köznevelési intézményeiben című projekt, melynek legfőbb célja a végzettség nélküli korai iskolaelhagyás visszaszorítása, az élethosszig tartó tanulás népszerűsítése, illetve a minőségi oktatáshoz való hozzáférés biztosítása volt. A projekt zárórendezvényét ma délután tartották – a járványügyi előírásokat figyelembe véve – online formában.
A projekt során a differenciált fejlesztést többek között a tanuláshoz szükséges alapkompetenciák javításával, a társadalomba történő sikeres beilleszkedéshez szükséges személyiségfejlesztéssel, pozitív jövőkép kialakításával valósították meg, 80 tanuló közreműködésével. A programba nemcsak a korai iskolaelhagyással veszélyeztetett növendékeket vonták be egyéni fejlesztéseken keresztül, hanem a diákok szüleit, nagyszüleit és az egy háztartásban élő hozzátartozókat is. A projektben résztvevő intézmények műhelyfoglalkozásokat, tréningeket, tanulásmódszertani foglalkozást tartottak a megvalósítás ideje alatt. A Szülő-suli programok keretében a családok játékos vetélkedőkön, egészségnapon, illetve különböző fórumokon vehettek részt az egészségtudatosságra való nevelés és az oktatásban maradás elősegítése érdekében.
Mindezek mellett a projektnek köszönhetően harminc pedagógus vehetett részt továbbképzésen, az iskolák pedig szakmai munkájuk során egyszerűen megfogalmazott, közérthető, a gyermekek rajzaival, képekkel színesített, helyi igényeken alapuló népszerűsítő kiadványokat, segédleteket, ismeretterjesztő anyagokat, módszertani eszköztárt és segédlet-tárt hoztak létre.
Mint megtudtuk, a tanulók szociális hátrányból fakadó lemaradásának felzárkóztatásához tanuló-, tanári asztalokra, székekre, szekrényekre, felzárkóztató szoftver- és eszközcsomagokra, fejhallgatókra, 80 diák részére irodaszercsomagokra biztosított fedezetet a most zárult projekt költségvetése.