Sikeres volt a természettudományos szakkör a Gyurátz-iskolában
A Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola pályázatot nyújtott be a Nemzeti Tehetség Program felhívására a természettudományos szakkör lebonyolítására.
Hajas Ildikó, a program koordinátora a Pápa és Vidékének elmondta, már több hasonlóan sikeres pályázatot tudhatnak maguk mögött.
– A pályázat célja a természettudományos kompetenciák fejlesztése, a tehetséges fiatalok képességeinek kibontakoztatása, támogatása, segítése. Az idei évben a természettudományos mellett a digitális kompetenciák fejlesztése is célunk volt. Minden évben választunk egy témát, ami köré felfűzzük az éves programot, ilyen volt már a Nemzeti Parkok, a Föld és a Világegyetem kialakulása és jellemzőik – tudtuk meg Hajas Ildikótól.
– Az idei Természettudósok Társasága elnevezésű szakkörünk témája a víz volt. Minden téren körbejártuk a vízhez kapcsolódó témákat, problémákat, jelenségeket. Kísérleteztünk, vizsgálódtunk, kirándultunk, vitáztunk a vízről, s annak hasznosításáról és a vízhez kötődő irodalmi, képzőművészeti alkotásokat is kerestünk, táboroztunk, mindemellett megismerkedtünk Pápa vízellátásával, megnéztük a víz útját a természetben, megtekintettük a Bakony-ér élővilágát, de vizet vizsgáltunk és kerékpártúrát is szerveztünk a tapolcafői tanösvényre. Heti két délutánon foglalkozást tartottunk, elméletben megismertük Földünk vizeit, jellemzőit, fontosságát az élővilágban és a víz fizikai és kémiai tulajdonságait. Jártunk Hévízen, valamint Ikerváron a vízerőműben, kirándultunk a Dunakanyarban, ahol megvitattuk az erőműépítés mellett és ellene szóló érveket. Készítettünk táblázatokat, ábrákat, diagramokat, amelyek segítették a digitális kompetenciák fejlesztését – mondta a projekt koordinátora.
A résztvevő diákok jól érezték magukat a szakkörökön, miközben új ismeretanyagokat sajátítottak el.