Ügyintézés, de hogyan?
A járvány harmadik hullámának súlyosbodó adatai miatt a Kormány újabb korlátozó intézkedéseket rendelt el. Az alapfokú oktatási intézményekben is életbe lép a digitális tanrend, az óvodák bezárnak és számos üzlet kénytelen zárva tartani. Az elmúlt napokban sorra jelentek meg a különféle hivatalok, ügyfélszolgálatok tájékoztatói arról, hétfőtől milyen rend szerint fogadják az ügyfeleket.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal pénteken kiadott közleménye szerint a személyesen megjelenő ügyfeleket a központi ügyfélszolgálatokon előzetes időpontfoglalás alapján fogadják, azonban az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok benyújtása időpontfoglalás nélkül is intézhető. A személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival. A gyors és rugalmas ügyintézést a NAV elektronikus szolgáltatásai biztosítják.
Konkrét ügyek intézéséhez, a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra – PIN-kód – vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben a https://www.nav.gov.hu/ oldalról is elérhető Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás használatával igényelhető a TEL-nyomtatványon. Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon. A gépjárműadóval kapcsolatban a 1819-es telefonszámon a 2-es menüpont kiválasztásával lehet kérdezni a NAV munkatársaitól.
Az adóhatóság azt kéri ügyfeleitől, csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát! Ha mindenképpen szükséges, a személyes ügyintézéshez időpont a https://www.nav.gov.hu/, valamint a https://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa menüpont alatt foglalható.
A KÖZSZOLG Kft. szintén közleményben tájékoztatja ügyfeleit arról, hogy a személyes ügyfélszolgálat működését március 8-ától visszavonásig szünetelteti. Telefonos ügyfélszolgálatuk működését erre az időre kibővítik. Telefonos ügyfélszolgálatuk a 06-89-777-990-os számon hétfőn, kedden, szerdán 8:00 – 12:00 óráig, csütörtökön 8:00 – 19:00 óráig áll az ügyfelek rendelkezésére. Elektronikus ügyintézéshez a kozszolg@kozszolg.hu cím áll rendelkezésre, levelezési címük 8500 Pápa, Árok utca 7. Közszolgáltatási szerződéssel, adatváltozással kapcsolatos nyomtatványok a www.kozszolg.hu honlapon – ügyfélkapcsolat fül/letölthető nyomtatványok menüpont – megtalálhatók és letölthetők. A nyomtatványok szabályszerűen kitöltve, aláírva fényképként vagy szkennelt formában – maximum 25 MB méretig – csatolva e-mail címükre, illetve postai úton juttathatók vissza.
A személyes ügyfélszolgálat működésének szüneteltetésével egyidejűleg a gyűjtőedények értékesítése is szünetel, továbbá a hatályos rendelkezéseknek megfelelően március 22-éig a Szabó Dezső utcai telephelyükön található hulladékudvar is zárva tart.
A Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Pápai Tagintézménye közleményében arról tájékoztatta az érintett szülőket, hogy március 8-ától az iskolákhoz hasonlóan áttérnek a digitális munkarendre. A pedagógiai szakszolgálatnál is szünetel a személyes találkozást igénylő feladatellátás. Gyógypedagógusaik, logopédusaik és pszichológusaik a következő napokban felveszik a kapcsolatot a szülőkkel, hogy egyeztessék az ellátás formáját.
A szakértői vizsgálatok későbbi időpontra kerülnek át, erről telefonon tájékoztatják az érintetteket. Kérdés esetén telefonon a 89/324-791 vagy a 06-30/8116-905-ös számon, e-mail-ben a szakszolgalat.papa@gmail.com címen elérhető a pedagógiai szakszolgálat.