Szobrászkodás a murvával, avagy épül a pumpapálya
Néhány héttel ezelőtt kezdődött meg a Külső-Várkertben a kerékpáros pumpapálya építése, melyhez az önkormányzat az Aktív Magyarország Program pályázatán nyert el forrást.
A kivitelezők előbb eltávolították a növényzetet a pálya területéről és elvégezték az alapozó földmunkát, ezzel egy sík terepet alakítottak ki, aztán kitűzték a pálya nyomvonalát, kiépítették a csapadékvíz-elvezetést, most pedig már a pályaépítés munkafolyamata zajlik a területen.
– Ez egyfajta szobrászkodás lesz a murvával – ígérte egy héttel ezelőtt Pichler Róbert, a kivitelező Görpark Kft. vezetője, utalva arra, hogy a murvahalmokból alakítják ki a pálya teherbíró rétegét, amiből aztán megformálják a pálya hullámait, kanyarjait, hogy azok megfelelő ritmust adjanak a pumpáló mozgáshoz a bringásnak.
Nos, a szobrászkodás ideje elérkezett és ez valóban nagyon látványos munkarész. Mintegy 85 kamionnyi murvát hordanak a területre, amit aztán a kotrókkal különböző nagyságú halmokba raknak, formáznak és tömörítenek, a tervezett hullámoknak, ugratóknak, kanyaroknak megfelelően.
– Egy ilyen pumpaparkot csak olyanok tudnak jól elkészíteni, akik maguk is használnak ilyen pályákat, ami most zajlik, az a legnagyobb hozzáértést igénylő feladat – mondta Pichler Róbert.
A pályatestet ezt követően tömörítik, majd aszfaltréteget húznak rá, az utolsó munkafázisban pedig a rézsűk füvesítését és a környezet rendezését végzik el az építők.
A pápai pumpapálya az átlagos magyarországi bringaparkoknál nagyobb lesz és két részből áll, hiszen a nagy pálya mellett egy kisebb is helyet kap a területen a kicsi gyermekek számára. A pálya területe 1400 négyzetméter, az aszfaltozott nyomvonal 630 négyzetméter és a bringások 220 méter hosszú utat tehetnek majd meg, ha minden kanyaron és minden hullámon végighaladnak.