Új gyalogutak épülnek a Várkertben
Szeptemberben kezdte meg a Városgondnokság a térkőburkolatos járdák felbontását a Várkertben, s a munkát határidőre, szeptember végére el is végezték, a térkövek helyett apró zúzalékkal borított járófelületek maradtak a parkban.
Bakó Istvántól, a Városgondnokság intézményvezetőjétől megtudtuk, közel 1000 méter hosszú volt az elbontott felület, felszedték a köveket a Várkert úti hídnál lévő ki teresedésen is, így több mint 1500 négyzetméter térkőburkolót raktároztak be a Juhar utcai telephelyükön. A jó állapotú járdaburkolók várhatóan már a jövő évben új helyen szolgálják a gyalogosok közlekedését, a városvezetés által megjelölt helyeken.
De nemcsak a térköves járdát szedték fel a Várkertben, a régi, rossz állapotú kerékpárutat már 2017 decemberében felbontották, hamarosan pedig az aszfaltos járófelületek is eltűnnek a közel 16 hektáros területről, hogy aztán a Zöld Város I. projekt keretében új gyalogos és kerékpáros utakat építsenek a kivitelezők, immár természetes anyagokból.
– Roppant módon elcsodálkoztam azon, hogy az a sok betonszakértő, aki megfellebbezhetetlen véleményt mondott korábban a Fő térről, miért ragaszkodik annyira a betonhoz és az aszfalthoz a Várkertben – utalt a közösségi médiában megjelent hozzászólásokra dr. Áldozó Tamás polgármester. Hangsúlyozta, a Várkert megújításának fontos célja, hogy ott természetes anyagból készült felületek legyenek, olyanok, amelyek illenek a természeti környezetbe, így a projekt során egyedül az új kerékpárút készül majd aszfaltból.
Rádi Róbert, a projekteket koordináló Pápai Városfejlesztő Társaság Kft. ügyvezetője hozzátette, a tervek szerint az új járófelületek nagyjából a meglévő nyomvonalakon épülnek meg és vízáteresztő, természetes anyagból készült burkolatot kapnak. A gyalogutak szürke színű zúzott kőből készülnek, a mellette megépülő futókör háncsborítású lesz, és Szent István út felőli lépcső is környezetbe illő anyagból épül meg.
Az utak mellett a Várkert zöldfelületeinek megújítása is része a projektnek, ezen túl pedig a közvilágítás, az utcabútorok is korszerűbbé válnak, és a mostaninál igényesebb, környezetbarátabb infrastruktúra szolgálja majd a közlekedést és a rekreációs célokat.